Error message

  • Notice: Trying to get property 'body' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property 'format' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/modules/block/block.module).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/includes/menu.inc).

Jakie istnieją rodzaje zacisków hamulcowych oraz jakie są najwytrzymalsze?

Czytaj...

W kwestii siły i niezawodności hamulców, obok niezwykle popularnych klocków oraz tarcz hamulcowych, powinniśmy brać pod uwagę również inny istotny składnik w formie zacisków hamulcowych.


Warto dodać, że rozróżniają się one na dwa typy: stałe i pływające.


Kolor
Author: Ben McShea
Source: http://www.flickr.com




Te ostatnie są zaopatrzone w prowadnice, element, który wymaga regularnej kontroli i specjalnego, określonego przez producenta smaru. Poza tym nawet przy bardzo intensywnym używaniu, prowadnice na skutek zużycia zaczynają generować w czasie swojej pracy metaliczne dźwięki. Należy mieć w pamięci, żeby przy dowolnej wymianie klocków mieć na uwadze ponadto stalowe części trzymające klocki w jarzmie. Dobrą wiadomością będzie to, że te płytki często są oferowane oddzielnie. Stosowanie stałych zacisków hamulcowych niezwykle różni się od ich odpowiedników pływających. Zaciski stałe nie przewidują w swojej konstrukcji tego typu składników jak prowadnice.


zaciski
Author: Manuel
Source: http://www.flickr.com


Z tego powodu nie są narażone na wielokrotne występowanie wad.

Kliknij ten link - ta unikalna strona internetowa Ci się spodoba. Zawarte tam treści dotyczą zbliżonej tematyki, co tekst, który w tej chwili czytasz.

Jakkolwiek jednak każdy rodzaj zacisków hamulcowych posiada taki element jak tłok. Istnieją zaciski wielotłokowe, w których tłoków może być aż 12. Takiego typu zaciski mogą wytrzymać o wiele większe ilości relatywnie gwałtownych hamowań w porównaniu do tych pływających. Niestety wadą tych pływających jest bardzo częste zacinanie się, uszkodzenia uszczelnień oraz relatywnie spore zużycie klocków i tarcz hamulcowych. Ich zaletą jest jednak dość niska cena. Zaciski stałe posiadają jednak taki minus, że są relatywnie drogie. Nawet używane mogłyby kosztować około 1500 - 2000 zł.


Ponadto pojawiają się czasem problemy z tłokami. Do najbardziej znaczących plusów zacisków stałych zaliczają się jednostajny rozdział siły hamowania, co powoduje równomierne i mniejsze zużycie klocków i tarcz hamulcowych.