Error message

  • Notice: Trying to get property 'body' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property 'format' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/modules/block/block.module).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/includes/menu.inc).

W jaki sposób prawidłowo dobrać właściwą śrubę do kół?

Czytaj...

Aby prawidłowo wybrać śrubę czy też nakrętkę, należy skontaktować się z ekspertem, ponieważ błędnie wybrane mocowanie mogłoby prowadzić do oderwania się kół podczas jazdy, do awarii czujników ABS albo innego rodzaju elementów samochodu.




Każdy producent samochodu sugeruje konkretne parametry, które powinny zapewnić odpowiednie mocowanie. Trzeba stosować oryginalne felgi stalowe albo aluminiowe. Każdy sprzedawca ma dostęp do tego typu danych. Problem występuje w takiej sytuacji, jeśli kupujemy felgi nieoryginalne, w których zazwyczaj niezbędna jest dłuższa śruba oraz inne jej osadzenie. Producenci oryginalnych felg określają precyzyjną specyfikację nakrętki czy też śrubki, w zależności od marki oraz modelu konkretnego auta. Przykładowo felga RH wykorzystywana jest w pewnej niemieckiej marce. W zależności od modelu, rekomenduje się je od 28 do 32 milimetrów długości gwintu lub do 120-170 Nm siły dokręcania. Śrubki do kół wykonanych ze stali oraz aluminiowych wybiera się najczęściej według następujących parametrów: skok gwintu mógłby być określony jako m.in.: 1,50m, 12x12,5, 14x1,25 albo 1,2.


śrubki do kół
Author: Photographer Sergy
Source: http://www.flickr.com


Innym parametrem jest osadzenie śrubki. Mogłoby być ono stożkowe, czyli najbardziej popularne wykorzystywane w większej części zamienników felg oraz w felgach oryginalnych, osadzenie płaskie, np. śrubki do felg oryginalnych europejskich wytwórców, może to być także osadzenie kuliste, czyli strefa R12 albo RA13. Kolejnym czynnikiem mającym wpływ na prawidłowy dobór śrubki do kół jest wielkość klucza.

Na pewno ciekawią Cię inne wiadomości (http://www.autopartner.elk.pl/serwis-i-wymiana-opon-elk/). Z radością zachęcamy Cię do naszego kolejnego artykułu, który dla Ciebie stworzyliśmy. Musisz jedynie kliknąć w link.

Może to być rozmiar 17, 19, 21 lub 22. Jeszcze innym parametrem jest długość robocza śrubki, czyli długość gwintu. Może ona wynieść od 21 do 50 milimetrów. Jeżeli nie znasz długości śrubki, która jest potrzebna do takiej felgi, to są dwa sposoby. Pierwszym jest zbadanie długości w dokumentacji felgi.




Posiadamy obecnie dostęp do wielu instrukcji oraz po podaniu danych dotyczących felgi (dla przykładu marka oraz model), możemy bez rozbierania koła w prawidłowy sposób wybrać konieczną śrubę.