Error message

  • Notice: Trying to get property 'body' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property 'format' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/modules/block/block.module).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/includes/menu.inc).

Co to jest tzw. paliwo arktyczne i kiedy jest ono oferowane?

Czytaj...

Teoretycznie ani jeden kierowca nie musi się niepokoić, co tankuje do baku - przepisy obowiązujące sprzedającego robią to za niego. W rzeczywistości jednak bywa różnorodnie.


Paliwa zimowe, zwłaszcza olej napędowy oraz gaz LPG, niezwykle różnią się od paliw sprzedawanych latem.


O tym, jakie paliwo powinno płynąć z dystrybutora zależnie od pory roku, decydują regulacje prawne, przy czym są one relatywnie niewymagające: minimalna temperatura blokowania zimnego filtru paliwa przez olej napędowy to -20 stopni Celsjusza.

Ciekawy tekst? Jeśli tak sądzisz, to bez wahania kliknij tutaj, gdyż niewątpliwie warto zobaczyć tutaj (https://sacher-cnc.pl/szlifowanie/) inne pokrewne posty!

Nie znaczy to jednak, że jeśli przykładowo paliwo spełnia te kryteria, to każde auto w temperaturze do -20 stopni Celsjusza odpali bez kłopotu. Regulacje prawne nie mówią nic o temperaturze mętnienia oleju napędowego, która jest o parę stopni większa. W praktyce dieslowskie układy wtryskowe mają różną tolerancję na zmętniałe paliwo. Jeden pojazd da się uruchomić bez najmniejszego problemu, z kolei inny odmówi współpracy przykładowo przy -16 stopniach Celsjusza. Na szczęście podana wytrzymałość na małą temperaturę ma minimalne wymogi.


paliwo


Uczciwi producenci czy też sprzedawcy paliw podczas trochę silniejszych mrozów niezwykle dbają o to, aby paliwo było dopasowane do obecnie panujących warunków pogodowych. Na niektórych stacjach paliw w zimie stale są obecne także paliwa arktyczne o trochę podwyższonej odporności na zimno, dla przykładu do -32 stopni Celsjusza. Temperaturę blokowania chłodnego filtra przez olej napędowy można też samodzielnie obniżyć o parę stopni, dolewając do baku depresator zwany także antyżelem. Taki preparat pomoże jedynie w takiej sytuacji, kiedy będziemy dolewać go do baku z odpowiednim wyprzedzeniem. W niczym nie pomoże, jeśli z oleju napędowego już wytrąciła się parafina.




Wtedy można jedynie wstawić pojazd do ciepłego garażu, zaś podgrzane paliwo samodzielnie już odzyska pierwotne cechy. Niestety tego typu samochodu nie uda się prędko uruchomić na drodze.