Error message

  • Notice: Trying to get property 'body' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property 'format' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/modules/block/block.module).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/includes/menu.inc).

Jakiego produktu potrzebują przykładowo elementy samochodowe albo łożyska wysokoobrotowe?

Czytaj...

Smary, jak zresztą sama określenie sugeruje, mają na zamyśle smarowanie, zatem innymi słowy naoliwienie konkretnej powierzchni w taki sposób, aby posiadała ona odpowiedni poślizg.


Zazwyczaj chodzi o to, aby w odpowiedni sposób dobrany smar zmniejszył tarcie pomiędzy stykającymi się rzeczami, co bardzo usprawnia ich działanie, a poza tym redukuje niebezpieczeństwo prędkiego zużywania się takich części.




Każdy smar ma w swoim składzie tzw. substancję nośną, która spełnia funkcje poślizgowe dla przykładu substancje pomocnicze czy też olej silnikowy. W zależności od zastosowania oraz od pokrywanych smarem płaszczyzn wyróżnia się kilka rodzajów smarów. Najbardziej istotne jest to, aby dobrać odpowiednią substancję do konkretnych zapotrzebowań. Na rynku można spotkać m.in. różne smary stałe. Są to substancje o zwartej i stałej konsystencji, które stosuje się przeważnie w tamtym miejscu, gdzie smary półpłynne lub płynne mogłyby wyciekać albo być usuwane, ponieważ tego typu smary dłużej utrzymują się w dość obciążonym węźle tarcia.


dom


łożyska wysokoobrotowe


Niezwykle często smary stałe wykorzystuje się w sytuacji stosunkowo dużych węzłów tarcia. Ponadto należy zwracać uwagę na to, że najczęściej mieszanki smarujące mają w składzie także właściwe dodatki, które spełniają przeróżne cele, dla przykładu ochronę przed korozją lub usprawnienie odprowadzania ciepła. Zazwyczaj używane dodatki to te zwiększające przyczepność smaru i jego tzw. lepkość, przeróżne dodatki przeciwutleniające, ograniczające stopień zużycia albo antykorozyjne. Funkcjonuje przykładowo uniwersalny smar isoflex nbu 15 litowy, który jest stworzony na specjalnych bazach mineralnych i na dodatkach takich jak EP.




Jego zastosowanie to dla przykładu łożyska wysokoobrotowe, które podatne są na działanie znacznych temperatur czy też wody. Chodzi tu przykładowo o urządzenia górnicze czy też budowlane, pojazdy lub chOCiażby granulatory.