Zawieszenie pneumatyczne projektowane jest tak, aby wytrwało niemałe przebiegi nawet 300 czy też 400 tysięcy. Niestety eksploatując auto, które jest zaopatrzone w taki układ, należy pamiętać o regularnych przeglądach zawieszenia.
Najważniejsze jest bardzo niezwłoczne wykrycie ewentualnych nieszczelności systemu.
Sprawdzać należy stan kanałów ciśnieniowych. Poduszka zawieszenia jest także tutaj niezwykle ważna. Niestety jest to bardzo pracochłonne i powoduje to znaczny koszt przeglądu. Gdy małe awarie nie zostaną dostrzeżono w odpowiednim czasie, wtedy zawieszenie może generować duże wydatki. Obsługę należy powierzyć specjalistom, gdyż serwis tego typu systemu nie jest łatwy. Należałoby tego typu sprawdzenie wykonać szczególnie po zimowym sezonie, ponieważ znaczna wilgotność powietrza może wywoływać przedostawanie się do systemu wody oraz nieprawidłowe jego działanie. W takiej sytuacji jest już bardzo blisko do poważnej usterki. Gorzej jest, kiedy niesprawne są poduszki powietrzne lub amortyzatory.
Czy szukasz świeżych informacji na omawiany temat? Jeżeli tak, to przenieść się do portalu (https://zabudowy-samochodowe.pl/zabudowy-busow/), gdzie znajdziesz ważne wiadomości, które zachowasz w pamięci na długo.
Te części zazwyczaj nie występują jako zamienniki a koszty oryginalnych elementów są niezwykle olbrzymie.
Czy szukasz świeżych informacji na omawiany temat? Jeżeli tak, to przenieść się do portalu (https://zabudowy-samochodowe.pl/zabudowy-busow/), gdzie znajdziesz ważne wiadomości, które zachowasz w pamięci na długo.
Te części zazwyczaj nie występują jako zamienniki a koszty oryginalnych elementów są niezwykle olbrzymie.
Tego typu zawieszenie ma bardzo wiele plusów w porównaniu z zawieszeniem klasycznym. Podczas nabywania auta używanego trzeba uważnie sprawdzić cały układ. W przeciwnym przypadku w kilkunastoletnim samochodzie koszty wymiany zawieszenia pneumatycznego sięgnąć mogłyby ceny pojazdu. Niezwykle popularne jest zawieszenie pneumatyczne jedynie na osi tylnej pojazdu. Takie zawieszenie występuje zazwyczaj w pojazdach kombi popularnych pojazdów wyższej klasy. W zawieszeniu pneumatycznym konwencjonalne części metalowe zastąpione są powietrznymi workami, które określane są mieszkami. Mogą być one wielokrotnie zintegrowane z amortyzatorami pneumatycznymi, które niezbędne są do prawidłowego funkcjonowania systemu.
Mieszki napełniane są poprzez kompresor. Kompresor jest napędzany albo z jednostki napędowej pojazdu lub z elektrycznego układu auta. Tłok mieszka powietrznego łączy się z wahaczem a wahacz połączony jest z kołem.