Możemy wylewać z siebie siódme poty. Można harować po nocach. Można wykonywać też dużo rozmaitych rzeczy, ale zawsze musimy pamiętać o najistotniejszym - sukces naszego biznesu w głównej mierze zależy od zadowolenia naszych konsumentów, których, naturalnie, wpierw powinniśmy zdobyć. Bezowocny będzie nasz wysiłek, jeśli nie odnajdziemy odbiorców naszych usług.
Stąd też dowolny świeżo upieczony właściciel firmy dowolnej branży musi poznawać najważniejsze założenia skutecznego marketingu. To nie jest tylko przedmiot naukowy, to fascynująca filozofia. Spece od marketingu, którzy mają już spore doświadczenie, są wstanie zdziałać prawdziwe cuda. Dlatego jeśli tylko nasza firma może unieść taki ciężar finansowy, nie należy na takim fachowcu oszczędzać. Środki włożone w kampanie promocyjne zwrócą się prędzej, niż nas możemy to sobie wyobrazić.
Czytaj dalej
Author: Complete Merchandise
Source: http://www.flickr.com
We współczesnym biznesie karierę robi marketing relacji. Teraz nie wystarczy jedynie pokazać się lokalnych gazetach, porozwieszać plakaty, czy nagrać spot reklamowy w telewizji. Dzisiejszy klient badanie tajemniczy gość jest niezwykle wybredny i my powinniśmy pierwsi wyciągnąć do niego rękę. Jak sama nazwa wskazuje, taki model marketingu koncentruje się budowaniu trwałych stosunków z naszym nabywcą. Nie jest sztuką zdobyć klientów. Potem musimy ich jeszcze zatrzymać przy sobie.
Właśnie dlatego powstały programy lojalnościowe. Zapewne każdy z nas ma w portfelu całą kolekcję plastikowych kart. Dostaliśmy je w czasie zakupów w rozmaitych sklepach. To jest bardzo istotna część tego planu. Dowolna firma, która zamierza zatrzymać przy sobie konsumentów, przyciąga ich do siebie tym właśnie drobnym gestem. Otrzymując kartę stałego klienta, dowiadujemy się, że odtąd jesteśmy częścią ekskluzywnego klubu. Taka informacja cudownie łechce nasze konsumenckie ego. Czujemy się zauważeni i dowartościowani. W dodatku, dowiadujemy się, że dzięki posiadaniu tej unikalnej karty, czeka na nas mnóstwo wspaniałych promocji, niedostępnych dla zwykłych klientów. Właściciele wielkich sieci wysyłają nam w ten sposób wyraźny komunikat: jesteśmy dla nich ważni, jesteśmy wyjątkowi!
Właśnie dlatego powstały programy lojalnościowe
Author: Vsevolod Knyazev
Source: http://www.flickr.com
Reszta tutaj programylojalnosciowe.pl